Poprzednie nabory:
I edycja konkursu RID POLAND (termin składania wniosków upłynął 23.09.2024 r.): lista wspartych inicjatyw.
Konkurs miał na celu wzbogacenie wiedzy w zakresie stosowanych innowacyjnych metod dydaktycznych na polskich uczelniach wyższych i w innych instytucjach zmierzające do odbycia kilkudniowej (do 5 dni) wizyty studyjnej na innej uczelni w Polsce, w tym w województwie mazowieckim i obserwowanie nowatorskich metod dydaktycznych ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Efektem wyjazdu będzie opracowanie przygotowane przez osobę lub zespół wizytujący.
Wizyta studyjna musi zakończyć się nie później niż 30.11.2024, zaś opracowanie musi zostać złożone nie później niż 15.12.2024.
Budżet przypadający na zespół wynosi:
- przy wyjazdach krajowych do 5000 zł oraz 3000 zł za opracowanie,
- przy wyjazdach w województwie mazowieckim do 3000 za opracowanie.
Zachęcany do zapoznania się z regulaminem, w którym zawarte są wszystkie istotne informacje, w tym wzór opracowania końcowego.
W przypadku pytań odnośnie konkursu, prosimy o kontakt z prof. Joanną Żukowską, Agnieszką Kiersnowską oraz Dorotą Stryjecką.
Dodatkowe dokumenty:
Poprzednie nabory:
RID Studia Przypadków (nabór zamknięty i rozstrzygnięty):
Konkurs jest skierowany do nauczycieli akademickich i doktorantów SGH z doświadczeniem dydaktycznym.
Konkurs RID Studia Przypadków ma na celu przygotowanie studiów przypadku w formie opracowań, które będą wykorzystywane w trakcie realizacji zajęć dydaktycznych w SGH i podniosą ich wartość merytoryczną.
Terminem składania wniosków był 30.07.2024 r., a wyniki ogłoszone zostały 20.08.2024 r.
W przypadku pytań odnośnie RID Studia Przypadku, prosimy o kontakt z dr. Tomaszem Pilewiczem.
Celem zadania jest wsparcie badań naukowych nad nowoczesnymi metodami dydaktycznymi ukierunkowanymi na podniesienie jakości kształcenia na kierunkach studiów poprzez ewaluację dotychczasowych oraz opracowanie i przetestowanie drogą eksperymentu nowych materiałów dydaktycznych powstałych w oparciu o wyniki prowadzonych prac badawczych. Realizacja tego zadania polega na:
· benchmarkingu polskich i zagranicznych uczelni oraz instytucji szkoleniowych umożliwiającym: - przygotowanie studentów i doktorantów do kompleksowego rozwiązywania problemów występujących w zakresie inteligentnych specjalizacji regionalnych w woj. mazowieckim,
· identyfikacji metod dydaktycznych opartych na nowoczesnych formach i narzędziach nauczania w szczególności z zastosowaniem sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia się;
· eksperymentalnym zastosowaniu nowatorskich metod nauczania w formie studiów przypadków w oparciu o najlepsze wzorce edukacyjne o charakterze interdyscyplinarnym, z wykorzystaniem najlepszych praktyk pochodzących z wiodących uczelni i przedsiębiorstw;
· opracowaniu materiałów szkoleniowych i dydaktycznych;
· przeprowadzeniu szkoleń nt. stosowania wypracowanych metod dydaktycznych dla nauczycieli akademickich, doktorantów i in. osób prowadzących zajęcia w SGH. Materiały dydaktyczne będą spełniać wymogi studiów I i II st. z uwzględnieniem różnych form ich realizacji, zasad inkluzywności i projektowania uniwersalnego, a także potrzeby kształcenia doktorantów.