Obraz
""

Metody dydaktyczne

Otwarte nabory:

RID Studia Przypadków - II edycja (nabór otwarty)

Konkurs jest skierowany do nauczycieli akademickich i doktorantów SGH z doświadczeniem dydaktycznym.

Konkurs RID Studia Przypadków ma na celu przygotowanie studiów przypadku w formie opracowań, które będą wykorzystywane w trakcie realizacji zajęć dydaktycznych w SGH i podniosą ich wartość merytoryczną.

Terminem składania wniosków upływa 24 marca 2025 r., wyniki zostaną ogłoszone 31 marca 2025 r., aermin realizacji opracowań dla studentów, prowadzących i raportów z testowania to 30 czerwca 2025 r.

W przypadku pytań odnośnie RID Studia Przypadku, prosimy o kontakt z dr. Tomaszem Pilewiczem.


Poprzednie nabory:

I edycja konkursu RID POLAND (termin składania wniosków upłynął 23.09.2024 r., działania realizowane były w czwartym kwartale 2024 r.): lista wspartych inicjatyw.

Konkurs miał na celu wzbogacenie wiedzy w zakresie stosowanych innowacyjnych metod dydaktycznych na polskich uczelniach wyższych i w innych instytucjach zmierzające do odbycia kilkudniowej (do 5 dni) wizyty studyjnej na innej uczelni w Polsce, w tym w województwie mazowieckim i obserwowanie nowatorskich metod dydaktycznych ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Efektem wyjazdu będzie opracowanie przygotowane przez osobę lub zespół wizytujący.

Dodatkowe dokumenty:

W przypadku pytań odnośnie konkursu, prosimy o kontakt z prof. Joanną Żukowską, Agnieszką Kiersnowską oraz Dorotą Stryjecką.


Pierwszy nabór RID Studia Przypadków (nabór zamknięty i rozstrzygnięty):

Konkurs skierowany był do nauczycieli akademickich i doktorantów SGH z doświadczeniem dydaktycznym.

Konkurs RID Studia Przypadków miał na celu przygotowanie studiów przypadku w formie opracowań, które będą wykorzystywane w trakcie realizacji zajęć dydaktycznych w SGH i podniosą ich wartość merytoryczną. 

Terminem składania wniosków był 30.07.2024 r., a wyniki ogłoszone zostały 20.08.2024 r. 

 

W przypadku pytań odnośnie RID Studia Przypadku, prosimy o kontakt z dr. Tomaszem Pilewiczem.


 

Celem zadania jest wsparcie badań naukowych nad nowoczesnymi metodami dydaktycznymi ukierunkowanymi na podniesienie jakości kształcenia na kierunkach studiów poprzez ewaluację dotychczasowych oraz opracowanie i przetestowanie drogą eksperymentu nowych materiałów dydaktycznych powstałych w oparciu o wyniki prowadzonych prac badawczych. Realizacja tego zadania polega na:

· benchmarkingu polskich i zagranicznych uczelni oraz instytucji szkoleniowych umożliwiającym: - przygotowanie studentów i doktorantów do kompleksowego rozwiązywania problemów występujących w zakresie inteligentnych specjalizacji regionalnych w woj. mazowieckim,

· identyfikacji metod dydaktycznych opartych na nowoczesnych formach i narzędziach nauczania w szczególności z zastosowaniem sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia się;

· eksperymentalnym zastosowaniu nowatorskich metod nauczania w formie studiów przypadków w oparciu o najlepsze wzorce edukacyjne o charakterze interdyscyplinarnym, z wykorzystaniem najlepszych praktyk pochodzących z wiodących uczelni i przedsiębiorstw;

· opracowaniu materiałów szkoleniowych i dydaktycznych;

· przeprowadzeniu szkoleń nt. stosowania wypracowanych metod dydaktycznych dla nauczycieli akademickich, doktorantów i in. osób prowadzących zajęcia w SGH. Materiały dydaktyczne będą spełniać wymogi studiów I i II st. z uwzględnieniem różnych form ich realizacji, zasad inkluzywności i projektowania uniwersalnego, a także potrzeby kształcenia doktorantów.